torstai 16. syyskuuta 2010

Kesälomaa syksyllä

Kesälomaa tässä olen viettänyt nyt neljättä päivää, kauniit syksyiset ilmat houkuttelevat ulos pihalle ja marjametsään. Lomaa on vielä kolme viikkoa, joten nyt en aio vielä stressata itseäni ikkunanpesuilla enkä muillakaan ns. pakollisilla töillä.

Kaikenlaista olen täällä yksikseni väkertänyt. Ilmottauduin mukaan kurssille, jossa tehtiin sammaleista, risuista ja muista luonnosta saatavista tarvikkeista ulos erilaisia koristeita. Nyt sitten olenkin kömynnyt lähimetsässä keräämässä erilaisia sammaleita, koivunrisuja, varpuja, käpyjä ja muuta tarviketta, joista sitten täällä kotonakin olen kyhännyt eri tuotoksia. Mukavaa hommaa, jossa ajankulua ei edes huomaa. Näistä voisin laittaa vaikka kuviakin tänne lähitulevaisuudessa.

Onhan sentään neulerintamallakin jotakin tapahtunut. Kahdet sukat olen saanut valmiiksi:
Perussukat Novitan Nalle marjaretki Mustikka-langasta. 
Kolmosen puikoilla neulotut, lankaa meni vajaa kerä, pidemmätkin varret olisin langasta saanut. 

Lanka: Schoppel Wolle Admiral
Puikot: n:o 3 bambupuikot
Menekki: n.90g

Helppo ja nopeasti neulottava malli, lankakin mukavan tuntuista sukkalankaa. Väri on ehkä hiukan kirkkaamman vihreä kuin kuvassa. 
Nämä sukat ovat molemmat menossa tämän syksyn Sukkasatoon.


Lankakomeron blogista bongasin tänä aamuna tälläisen:
Ja tähänhän piti sitten tietysti heti yrittää mennä mukaan. Olen aikaisemmin neulonut kevätpäiväntasaushuivin tällä samalla tyylillä, eli vihjeitä neulomiseen tulee pikkuhiljaa. Aloitus tähän huiviin tapahtuu nyt tulevana perjantai-iltana, joten puikot ja lanka ovat jo valmiina odottamassa. Jännittää, kun ei yhtään tiedä, miltä valmis huivi näyttää!

Auringonpaiste kutsuu nyt ulos, joten lähdenpä vääntämään sammaleesta ja kanaverkosta venettä tuonne pihalle!


4 kommenttia:

  1. Laitapas kuvia niistä luonnosta keräämistäsi aineksista tehdyistä töistä. Odota mielenkiinnolla, mitä kaikkea olet väsännyt. Mun tytär opiskelee floristiksi nyt ja hänkin tekee tollasia asetelmia aina välillä. Luonnossahan on ehtymättömät aarteet asetelmille, kransseille jne. Eka kertaa olen vierailulla täällä. Kiva blogi sulla.

    VastaaPoista
  2. Hienoja sukkia. Luomutöistä miäkin oottelen kuvia.

    VastaaPoista